f 10 CARA PERNIAGAAN YANG MEBAWA KEUNTUNTUNGAN ANDA ~ Blog Personal Aaduka Fairuz Sukses
Sign in

Isnin, 19 Mei 2014

10 CARA PERNIAGAAN YANG MEBAWA KEUNTUNTUNGAN ANDA

Assalamualaikum dam salam sejahtera

Hari  ini  saya ingin share ilmu kepada anda semua  bagaimana  untuk  membuat keuntungan 
yang  cepat  tanpa  anda  tahu bahawa  ia adalah satu peluang untuk anda menjana pendapatan  oleh itu  anda  cuba  amalkan konsep ini ...



Berikut adalah 10 cara bagaimana sesuatu perniagaan membuat keuntungan.
1. Produk - Mengeluarkan sesuatu produk, jual  kepada pelanggan dengan harga yang lebih tinggi dari harga kos. 
2. Perkhidmatan - Menyediakan sesuatu perkhidmatan yang berguna, kenakan caj dari perkhidmatan ini.
3. Perkongsian Penggunaan – Wujudkan satu jenis perkongsian seperti kafe siber atau gim. kenakan bayaran untuk menggunakan perkhidmatan ini. 
4. Langganan - Wujudkan pelanggan yang berlanggan sepanjang masa. Kenakan caj atas tempoh masa langganan (contohnya seperti langganan majalah dan surat khabar)
5. Insurans – Mewujudkan polisi insuran dengan memberi jaminan bantuan sewaktu sesuatu perkara malang terjadi. Kutip duit dahulu. Berikan semula duit hanya jika perkara malang terjadi. 
6. Penjualan Semula – Beli sesuatu barangan dengan harga yang murah, jual semula dengan harga yang lebih tinggi. Contohnya membeli rumah secara tunai. (Penjual sanggup menerima harga yang 20% lebih rendah sekiranya terdapat tunai di hadapan mata)
7. Pajakan atau sewa – Beli aset, sewakan aset ini kepada yang memerlukan dengan satu nilai yang menguntungkan dalam jangka masa panjang.
8. Maklumat Pengguna - Wujudkan perhatian/tarikan dan sebarkan maklumat yang diperlukan oleh sesuatu kelompok pengguna. Dapatkan maklumat pengguna tersebut sebagai balasan. Jual maklumat ini kepada syarikat-syarikat yang memerlukan (syarikat direct-mail, syarikat pengiklanan). Juga dalam kategori ini adalah membuat pungutan suara dan pemerhatian. Maklumat seperti ini sangat berguna kepada syarikat-syarikat yang ingin memulakan proses pemasaran. 
9. Komisen – Jual barang yang dimiliki oleh orang lain dan ambil keuntungan atau upah dari jualan ini. 
10. Dividen - Beli peratusan dalam syarikat-syarikat. Apabila syarikat membuat keuntungan, anda mendapat dividen hasil pegangan anda.
Boleh dikatakan 99% perniagaan di masa lampau dan di masa depan mempunyai salah satu atau lebih daripada perkara di atas. Jika kita ingin mulakan perniagaan, cuba pilih satu atau lebih daripada 10 perkara di atas untuk memulakannya. 

Nota : apa yang kita lihat di sekeliling kita adalah satu peluang , ambil peluang tersebut  untuk anda  membuat keuntungan dengan secara  sengaja atau pun tidak sengaja .. cuba anda praktikan  dan cuba buat  agar anda lebih yakin bahawa peluang tersebut boleh menjana pendapatan  anda.

"Semoga  anda  mendapat  manfaat ilmu yang saya berikan ini "

Salam Usahawan 
-Aduka Fairuz Sukses -

"LIKE "Fan page Pengiklanan : 
https://www.facebook.com/ProdukHALALMalaysiaOfficialARB



0 comments :

Produk Halalan Toyibban Disini

You Tube Video

Powered by Burptech - FB Like Box widget
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Supporter Media

Jom Like Fans Page

<"Peluang perniagaan Anda Disini">

Get this gadget at facebook popup like box