f 2 Teknik Iklan yang berkesan Melalui FACEBOOK ~ Blog Personal Aaduka Fairuz Sukses
Sign in

Selasa, 4 Mac 2014

2 Teknik Iklan yang berkesan Melalui FACEBOOK

Berminat Artikel ini ??

Assalamualaikum dam salam sejahtera
Ni ada 2 teknik yg sy dapat dr rakan media.Menurut dia ada 2 Teknik Iklan Berkesan Melalui FACEBOOK.


1-Teknik1:Elakkan 'spamming'
Spamming boleh ditakrifkan sebagai aktiviti menghantar iklan produk/perkhidmatan/perniagaan kita kepada orang yang tidak dikenali,,contoh anda menghantar mesej kepada seseorang yang anda tidak kenal,anda 'tag' gambar/iklan yang tidak berkenaan dengan rakan anda,anda promosi secara semberono dan membabi buta di group-group dan page-page yang tidak berkaitan dengan iklan,atau anda sengaja mencipta satu 'event' semata-mata untuk menghantar mesej ke inbox semua rakan anda!


Kenapa saya kata anda perlu elakkan spamming?
Ya,mungkin anda kata-"kenapa tak boleh?nanti orang akan lihat iklan saya!",Tanggapan sebegini sebenarnya salah!,cuba anda fikir,adakah anda suka jika menerima mesej yang sama setiap hari?Bahkan bukan satu,malah berpuluh-puluh mesej ke inbox anda?'YAKIN' anda akan MELUAT!Betul tak?
Selain itu,kredibiliti anda juga akan jatuh!-Kredibiliti memang sukar dinaikkan semula sekiranya dah jatuh.

2-Teknik Soft selling
Soft selling merupakan teknik yang paling berkesan melalui medium Facebook.Soft selling pula bermaksud membina kredibiliti dan kepercayaan pelanggan terlebih dahulu dengan berkongsi maklumat dan informasi. Apabila dapat membina kepercayaan dan kredibiliti, anda juga secara tidak langsung dapat membina perniagaan yang lebih baik.


Kajian ada menunjukkan bahawa teknik Soft Selling adalah lebih efektif dari Hard Selling. Bukan dari segi menambahkan jualan sahaja, tetapi juga dengan cara Soft Selling, prospek lebih terbuka menyampaikan mesej anda kepada kenalan mereka melalui word of mouth. Dan ini amatlah penting terutamanya dalam bidang perniagaan.."word of mouth"-teknik promosi viral dan berkesan
Contohnya,anda selalu berkongsikan info-info mengenai kebaikan produk/perkhidmatan/perniagaan yang anda di wall atau sebagai status anda:- "Tak sangkalah,rasa penat hari ni hilang lepas minum [produk anda],syukur alhamdulillah ke atas kurniaanNya"-Hah?Macam mana,kan akan memberikan kesan positif terhadap pelanggan atau prospek anda.....


Kesimpulannya:-Amalkan teknik soft selling dalam pemasaran anda di Facebook.InsyaAllah anda akan dapat melihat hasilnya..

0 comments :

Produk Halalan Toyibban Disini

You Tube Video

Powered by Burptech - FB Like Box widget
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Supporter Media

Jom Like Fans Page

<"Peluang perniagaan Anda Disini">

Get this gadget at facebook popup like box