f Program Bengkel membuat wau/layang-layang peringkat kebangsaan 2014 ~ Blog Personal Aaduka Fairuz Sukses
Sign in

Rabu, 15 Januari 2014

Assalamualaikum  hari ini saya  nak cerita serba sedikit
tetang pengalaman   saya menyertai program  bengkel
membuat  wau dan layang -layang ,program tersebut
dijalankan selama 4 hari 3 malam .

Gambar kenangan  kami  ketika  tamat latihan  


Tempat program dijalankan  di "Pusat latihan  & Reakreasi Felcra Tebing Tinggi,
Segamat Johor , yang  dianjurkan oleh Majlis Pelayang Malaysia dengan kerjasama 
Jabatan Kebudayaan &Kesenian Negara ,Negeri Johor, Pejabat Daerah Segamat,  dan 
Persatuan Pelayang  Johor 


Bilik Bengkel 

Hari pertama  dan kedua: 

Sesi Beramah mesra  bersama peserta baru 
di dewan makan  yang di sediakan. 

DEWAN MAKAN 




Proses membuat  nyobet iaitu menyobet bunga  wau 
menggunakan alatan  yang  disediakan 







Hari ke-3 , Pemasangan  rangka  wau menggunakan  buluh dan membina 
bentuk wau ..


Hari ke - 4 (Final Day)
Siap pemasangan wau  dan  keunikan nya hanya terserlah 
macam tidak percaya sahaja  kami boleh menyiapkan 
sepenuhnya dengan teliti  ..






Sesi menandatangani  sijil penyertaan  peserta  yang 
di tandatangani  oleh Pengarah Kebudayaan & Kesenian Negara Negeri Johor 


Sesi Penyampaian cenderahati  kepada  peserta Bengkel 

SESI  BERGAMABAR SELEPAS TAMAT PROGRAM 











SESI BERGAMBAR  RAMAI -RAMAI


Dengan ini saya mengucapakan ribuan terima kasih  kepada penganjur
kerana memberi kami peluang untuk turut serta  mengikuti program  bengkel
kerana ia memberi saya kenangan yang x dapat dilupakan

Banyak saya pelajri teknik-teknik   satu persatu  sehingga berbentuk
wau hasil kreativiti  dan  kesenian tangan sendiri  yang membuatnya

Tidak lupa juga kepada  cikgu yang banyak  mengajar kami
semoga ilmu yang ilmu  beri kepada  saya akan di praktikan

 semoga warisan  nenek moyang  kita  akan  kita perjuangakan  supaya
ia tidak lenyap sebagai satu warisan  untuk generasi anak  muda yang  akan datang
inshallah  jika ada program seperti  ini  akan saya turut  serta
saya meletakan aktiviti ini adalah hobi saya pada waktu masa lapang nanti ... ;-)

Keseronokan  hanya terserlah  dengan senyuman yang manis ..  ALHAMDULILLAH ..

Suka Artikel ini ,Jom Share ;-)

0 comments :

Produk Halalan Toyibban Disini

You Tube Video

Powered by Burptech - FB Like Box widget
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Supporter Media

Jom Like Fans Page

<"Peluang perniagaan Anda Disini">

Get this gadget at facebook popup like box