f Blogger Sukses 6 Syarat perlu di ketahui ~ Blog Personal Aaduka Fairuz Sukses
Sign in

Selasa, 3 Disember 2013

Blogger Sukses 6 Syarat perlu di ketahui

Setiap orang mempunyai potensi menjadi blogger berjaya .

Sayangnya banyak blogger yang tidak berusaha cukup keras untuk merealisasikannya . Sedangkan yang lain lagi , lebih memilih berhenti di tengah perjalanan . Dan yang lain lagi , kehilangan semangat untuk terus belajar . Itu semua menambah panjang senarai blogger gagal yang ' terlalu cepat menyerah ' , sebelum mencapai tujuannya .

Mata penting yang ingin saya sampaikan di sini adalah anda harus tetap fokus dan tidak menyerah untuk mencapai tujuan awal anda menjadi blogger .



Di bawah ini saya tuliskan 6 syarat menjadi blogger berjaya , yang jika dipenuhi , maka kejayaan bukan semata sebuah harapan . Jom, kita cek satu per satu :

1 . Membina kredibiliti
Salah satu mata asas untuk menjadi blogger berjaya adalah bagaimana membina dan memupuk kredibiliti di mata pengunjung blog . Apa yang ingin anda capai ? Apakah anda seorang yang ahli di bidang yang anda ceburi ?

Sebagai contoh , jika anda blogging tentang mendapatkan wang melalui perniagaan internet , seberapa besar wang telah anda hasilkan ? Anda harus menyampaikan kepada para pembaca bagaimana anda mencapainya . Dan apa yang boleh anda cadangkan kepada pembaca ?

2 . Membahagikan semua pengalaman anda
Titik seterusnya adalah , bahawa seorang blogger berjaya adalah mereka yang berkongsi semua pengalaman , berkongsi kejayaan juga kegagalan , berkongsi cara yang berjalan baik dan yang tidak . Intinya , tidak ada yang ingin anda sembunyikan dari pembaca . Jika anda melakukannya , kandungan yang anda sajikan nescaya akan menarik begitu banyak pembaca setia . Mereka melawat blog anda , kerana mereka ingin mendengar pengalaman anda dalam meraih kejayaan dalam bidang tertentu .

3 . Menghidangkan sesuatu yang tidak dilakukan orang lain
Jika anda hanya ' memuntahkan ' apa yang telah banyak ditulis blogger lain , maka akan sukar untuk tampil di depan . Anda perlu memberikan sesuatu yang baru , sesuatu menurut sudut pandang peribadi milik anda .

Topik boleh saja sama , namun cara penyampaian yang berbeza , pengalaman berbeza serta membiarkan pembaca melihatnya dari kacamata yang berbeza , adalah modal dasar seterusnya untuk berjaya dalam blogging .

4 . Mengulas mengenai blog orang lain
Dalam hal ini saya pernah berbincang panjang lebar tentang manfaat mengulas di blog lain . Kenapa saya masukkan ke senarai ini , kerana saya melihat banyak blogger yang masih malas melakukan aktiviti yang satu ini . Padahal bukankah sesuatu yang bagus , mendapat ratusan komen dari blogger lain setiap hari ? Jika anda mahukan seperti itu , lebih dulu anda harus melakukannya untuk orang lain .

5 . Jadilah orang yang menyenangkan
Hidup itu sudah susah . Orang melakukan blogwalking atau mencari - cari maklumat di internet adalah kerana mereka ingin keluar dari rutin yang penat seharian bergelut dengan sejuta problema . Dan ketika mereka melawat blog anda , mereka hanya mencari sebuah teks rata , garing dan sangat serius , seperti layaknya sebuah buku pelajaran kimia . Mmmmm ... pembaca anda akan akan meninggalkan blog anda .

Blogger yang mempunyai selera humor yang bijak , lebih membolehkan menjadi blogger yang berjaya . Selipi sense of humor yang segar dalam setiap tulisan - tulisan anda , orang akan betah berlama - lama . Buat mereka tersenyum ketika membaca huraian paling teknikal sekalipun yang anda sajikan .

6 . Melanggan artikel terkini dari Portal - Wang
Hehehe ... bergurau . Untuk yang satu ini tidak wajib . Tapi jika memang anda merasa tulisan - tulisan saya bermanfaat , itu lebih baik , kerana anda akan selalu menerima update harian dari Portal - Wang . Saya ingin mengajak anda semua ' maju tak gentar ' bersama mencapai cita - cita : menjadi blogger yang berjaya !
Suka Artikel Ini ,Jom Share

0 comments :

Produk Halalan Toyibban Disini

You Tube Video

Powered by Burptech - FB Like Box widget
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Supporter Media

Jom Like Fans Page

<"Peluang perniagaan Anda Disini">

Get this gadget at facebook popup like box